Thursday 27 May 2010

Azroy 8 Month

Azroy dah 8 bulan. emm sekejap je mse blalu. Skang pun aku dah masak bubur utk Azroy kena 2 @ 3 jenis bahan. Contohnya bubur + karet + kobis bunga @ ikan. utk anak bangun pagi2 buta pun sanggup. Kalau utk laki... hehehehehe. paham2 je la...

Semenjak balik dari Segamat, aku perasan Azroy asik merengek je. xtau la nape. Pengasuh Azroy pun citer Azroy skang ni pun kalau mandi nangis. Xmcm dlu, mandi la time yg dia paling suke. Azroy.... azroy....

Skang Azroy baru nk blajar2 duduk. Duduk senget je. Nak upload gmbr susah la, tenet lembab giler. Sebab tu aku lg suke menulis dr letak gmbr2. hehehehehe. Nanti kalau IbuAzroy rajin, IbuAzroy upload ye. Gmbr Azroy bnyk tp xsempat nk upload. Lama gile. Nape ntah.

Di sebaliknya, aku rse bsyukur sebab Allah telah beri aku anugerah yg xternilai. Dalam hati aku, aku amat2 bersyukur. Alhamdullilah. Ya Allah, peliharala anakku. Jgnla duga kami dgn dugaan yg xmampu utk kami tanggung......

1 comments:

Angah said...

saya main tipu masa masak bubur hehe. guna slow cooker 0.6L. Masukkan 2 sudu beras dan air 3/4 periuk dan campur dengan vege/ikan/ayam. After 3 hours dah sedia untuk dimakan tanpa perlu blend/lecek sebab sangat smooth buburnya.

Makin besar anak, lebihkan kuantiti beras dan kurangkan kuantiti air.